Nagrade










Nagrada 'Velebitska degenija' Romeu Ibriševiću za članak u 'Meridijanima' 2014.
Romeo Ibrišević dobitnik je nagrade „Velebitska degenija“ za najbolji rad u tisku, agencijskom i internet novinarstvu za rad „Pazite da vas ne zatrpaju bale smeća“, objavljen u časopisu Meridijani u siječnju ove godine. Apokaliptična je to priča o 120 tisuća tona baliranog smeća ispred samog Varaždina, grada koji se diči kulturnom baštinom, baroknim večerima i želi biti europska prijestolnica kulture. „Tko je tu lud“, pita se Ibrišević te, osim duhovitim tekstom koji počinje pričom o zeki i potočiću te o onoj pjesmi o Varaždincu koju zatim analizira kroz bale smeća, sve dočarava izuzetnim fotografijama. Ibrišević je prije svega fotograf koji misli da jedna fotografija može kazati više od tisuću riječi, no ovog puta upustio se u serijal priča pod zajedničkim nazivom „Lijepo naše smeće“ u kojima otkriva crne ekološke točke u Hrvatskoj poput jame Sovjak, boksitne jame Dračevac ili ovog varaždinskog smeća. Romeo Ibrišević je svakodnevno na terenu i svjedok je jezivih priča koje nagrđuju ovu našu lijepu domovinu. Povjerio nam je da jednu takvu jezivu priču priprema i s Pelješca. „Sve je to“, kaže, „zbog senzibiliziranja javnosti i pokretanja aktivnosti sanacije“.
Ibrišević se godinama bavi temama zaštite prirode i okoliša i konkretnim akcijama kao što je vađenje olupina automobila, a izvadio ih je oko 15 tisuća.
Novinarska nagrada "Velebitska degenija"
Od 1999. godine, svakog 22. travnja na Dan planeta Zemlje, dodjeljuje se novinarska nagrada "Velebitska degenija" za najbolji autorski rad o zaštiti okoliša, objavljen u tisku, na radiju i televiziji. Nema razvitka bez utjecaja na okoliš. Novinari moraju izbjegavati senzacionalističko ili nestručno prikazivanje i uopće stvaranje javnog mišljenja o zaštiti okoliša i prirode.
Vođeni tom idejom 1998. godine APO se obratio novoutemeljenom Zboru novinara za okoliš i njegovoj prvoj predsjednici i začetnica ideje o njegovom osnivanju gospođi Lidiji Firšt s prijedlogom o osnivanju Nagrade za najbolje novinare koji se bave zaštitom okoliša. Godinu dana kasnije utemeljena je i nagrada, kojom se ponosimo.
Povjerenstvo u kojem su predstavnici Hrvatskog novinarskog društva – Zbora novinara za okoliš, Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i APO-a te jedan ugledni znanstvenik odabire najznačajnije novinarske radove i nagrađuje njihove autore – skulpturnom plaketom, rad kipara Stjepana Divkovića, diplomom i novčanim dijelom.
Na prijedlog Lidije Firšt, tadašnje predsjednice Izvršnog odbora Zbora novinara za okoliš, koja je bila i jedna od glavnih zagovornika utemeljenja nagrade, nagrada je dobila ime po Velebitskoj degeniji, endemičnoj biljci žutih cvjetova, najrjeđoj vrsti velebitske i hrvatske flore koja raste samo na Velebitu.
2005. godine
Ravnopravna podjela: novinar Romeo Ibrišević i redakcija lista Auto blic
Franka Jović – Hrvatska radiotelevizija, studio Split
(nagrada za radio nije dodjeljena)
Nagrada Renault za najbolji komunikacijski projekt
Akcija Renaulta, Auto blica i CIOS-a pod nazivom 'Očistimo Hrvatsku od olupina' proglašena najboljim komunikacijskim projektom.
Renault Nissan Hrvatska je za taj projekt osvojio zlatnu medalju, a proglašenje i ceremonija dodjele priznanja održali su se na međunarodnoj godišnjoj konvenciji komunikacija Renaulta, 7. ožujka u Parizu.
U nagradnom natječaju za najbolji projekt u 2007. godini, sudjelovalo je i zadovoljilo propisane kriterije 29 projekata iz cijeloga svijeta. Nakon prvog kruga održanog u veljači, stručni žiri grupe Renault odabrao je šest projekata. Zemlje u kojima su ti projekti realizirani su Brazil, Francuska, Turska, Indija i Hrvatska. Na samoj konvenciji je, usprkos žestokoj konkurenciji, glasanjem svih sudionika, akcija u organizaciji Renaulta Nissan Hrvatska, Auto blica i CIOS-a proglašena najboljom.
Prilikom odabira pobjedničkog projekta presudni kriteriji bili su inovativnost akcije, transverzalnost i globalni utjecaj. Nagradu je u ime Renault Nissan Hrvatske preuzela Karolina Perišić, direktorica odnosa s javnošću za marke Renault i Dacia. Marie-Francoise Damesin, direktorica komunikacija i Senior VP Renaulta tom je prilikom izjavila:
- Akcija ''Očistimo Hrvatsku od olupina'' je zasluženo proglašena najboljom. Zahvaljujući njoj, Renault se u Hrvatskoj zaista dokazao kao društveno odgovorna tvrtka. Ovaj je projekt usmjeren na povećanje ekološke svijesti, ali i na uklanjanje potencijalnih izvorišta ekoloških onečišćenja, a Renault kao ekološki osviještena kompanija na globalnoj razini svojim aktivnostima i projektom eco2 na području očuvanja okoliša, posebno inzistira na upravljanju otpadom kao temeljem održivog razvoja.
Nagrada automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva - HR auto 2009.
Nagrada za ekologiju dodijeljena je Romeu Ibriševiću.
Nagrada grada Samobora
2009. godine nagrada za zaštitu okoliša dodijeljena je Romeu Ibriševiću.